Kvinnor kan?

image

Herr Gåman!

Min första tanke, när jag såg denna skylt, var ”var ska kvinnorna gå över?”. Jag kan tänka mig att OM det var en kvinna avbildad, hade många män stannat upp och letat efter skylten med en man på.
Flera män jag talat med, skulle aldrig gå in på damtoaletten, även om den var ledig och det var kö på herrarnas. Att kvinnor gör det vet vi ju, även om det enda skälet till att det inte skulle göra det, är mer ”snusket” på herrarnas är att det skulle vara tabu att använda den.

Mer info:

Ystad Allehanda

Vasabladet

Kommentera

